HasieraBlogaPertsona ardatz duen arreta-eredua. Koaderno praktikoak. 3. koadernoa. Nola eta non zaindu nazaten nahi dut. Pertsona ardatz duen arreta, arreta-eredu berria.

Pertsona ardatz duen arreta-eredua. Koaderno praktikoak. 3. koadernoa. Nola eta non zaindu nazaten nahi dut. Pertsona ardatz duen arreta, arreta-eredu berria.

Pertsona ardatz duen arreta zaintzak behar dituzten adinekoen bizi-kalitatea bilatzen eta lehenesten duen arreta-eredua da. Profesionaltasunean eta ezagutza teknikoan oinarritutako arreta eskaintzen du, baina zerbitzuen erabiltzaileak zainketen plangintzaren erdigunean jarrita. Haien beharretatik abiatuta, baina, batez ere, haien eskubideak bermatuta eta haien lehentasunak eta nahiak errespetatuta arretan eta eguneroko bizitzan.

 

3. koaderno honek zenbait gako eman nahi ditu, pertsonarengan oinarritutako arreta zertan datzan identifikatzeko eta, horrela, zentro edo zerbitzu batean benetan noiz aplikatzen den jakiteko. Zaintzak eskaintzen dituzten zerbitzu profesional guztiak ez direlako berdinak. Batzuek garrantzi handia ematen diete irizpide teknikoei, eta protokolo generikoak betetzearen bidez arautzen dira; hala ere, zorroztasun teknikoak eta antolaketak, beharrezkoak izanik ere, batzuetan ahantzarazi egin dezakete pertsona batek egunerokotasunean benetan zer axola duen edo zer egiten duen zoriontsu.

Koaderno hau, batez ere, adinekoei (arreta pertsonaleko zerbitzuen gaur egungo edo etorkizuneko erabiltzaileei) eta haien senideei zuzenduta dago. Era berean, interesgarria izan daiteke arduradunentzat, profesionalentzat eta, oro har, kalitatezko zerbitzu profesional batek arreta-ikuspegi berritzaile horretatik nolakoa izan behar duen jakiteko interesa duen ororentzat.

Horretarako, orrialdeetan zehar, hizkera erraz, zuzen eta oso adibide esanguratsuekin, zerbitzu gerontologiko batean pertsona ardatz duen arreta-eredu bat zehazteko hainbat alderdiren laburpena eskaintzen da.

Azpimarratu da garrantzitsua dela kalitatezko arreta profesionala izatea, pertsonek, baita narriadura kognitibo aurreratua dutenek ere, beren eguneroko bizitza kontrolatzen jarraitu ahal izan dezaten. Pertsona bakoitzaren ezagutzaren garrantzia nabarmentzen da: osasuna, funtzionamendua eta inguruabarrak, baina baita bizi-historia, gaitasunak, lehentasunak eta gustuko dituen jarduerak ere. Kalitatezko zaintzak eskaintzearen garrantzia nabarmentzen da, pertsonen autodeterminazioa babestuz eta haien intimitatea babestuz edo gizarte-harremanak eta komunitatearekiko harremana sustatzeko beharra babestuz. Halaber, espazio fisikoaren zeregina azpimarratzen da, hau da, ikastetxeek diseinu atsegina eta etxekoa izatea komeni dela, giro uniformeak eta instituzionalak atzean utzita, horrek eragin handia baitu han bizi diren pertsonen ongizatean eta harremanetan jartzeko moduan.

Gainera, koaderno honen amaieran, hamar ezaugarri proposatzen dira, lagungarriak izan daitezkeenak pertsonan oinarritutako arreta zerbitzu eta zentro gerontologikoetan identifikatzeko.

Funtsezkoa da pertsona ardatz duen arretarantz aurrera egiteko konpromisoa duten ekipoak eta zerbitzuak aitortzen eta balioesten jakitea, arreta hori egiazkoa den edo asmo onak baino ez diren egiaztatu ahal izateko.

 

Egilea

Gizarte gerontologian psikologo aditua

Gehitu iruzkin berria

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • You may use [block:module=delta] tags to display the contents of block delta for module module.
  • You may use [view:name=display=args] tags to display views.
  • Web gune eta posta helbideak lotura bezala agertuko dira automatikoki.
  • Lineak eta paragrafoak automatikoki egiten dira.