HasieraBlogaPertsona ardatz duen arreta-eredua. Koaderno praktikoak. 5. koadernoa. Erreferentziazko profesionala ikastetxeetan.

Pertsona ardatz duen arreta-eredua. Koaderno praktikoak. 5. koadernoa. Erreferentziazko profesionala ikastetxeetan.

Erreferentziazko profesionalen ardura da zentro gerontologiko bateko erabiltzaile bakoitzari laguntza pertsonalizatua ematea egunerokoan, etengabeko laguntza emanez.

Erreferentziazko profesional bakoitza hainbat erabiltzailez arduratzen da modu berezian. Arreta pertsonalizatua bermatzeko modu bat da, egunerokotasunean pertsonen garrantzizkotasunera hobeto iristeko modu bat.

 

Horrek ez du esan nahi "bere ardurapean" dauden pertsonak bakarrik zaintzen ez dituenik, ezta haiek zaintzen dituen profesional bakarra denik ere. Esan nahi du, besterik gabe, erantzukizun berezia hartzen duela haietako bakoitzarekiko, Arreta eta Bizitza Planaren garapenari dagokionez. Erreferente nagusia da erabiltzaile-talde txiki batentzat eta haien familientzat.

Horregatik guztiagatik, zuzeneko arretako zaintzaileek egin ohi duten figura profesionala da. Ikuspegi horretatik, zuzeneko arretako profesionalek zaintza pertsonalak eta egoiliarren Arreta eta Bizitza Plana garatzeko eginkizunak konbinatzen dituzte. Bizi-historiatik eta pertsonaren indargune, interes eta beharren ezagutzatik abiatuta, ahalik eta aukera gehien sortu behar dira egoiliarren bizitzak zentzua eta esanahia izaten jarrai dezan.

Helburu horrekin, funtsezkoa da artatutako pertsonarekin eta haren familiarekin loturak sortzea. Gainera, profesional hori izan behar da, kasu askotan, erabiltzailearen solaskidea profesional espezializatuen aurrean, premien eta pertsonarentzako beharrezko laguntzen arteko koordinazioa ziurtatuz.

Orduan, pertsonen arteko harremanetarako gaitasunak bereziki garrantzitsuak dira erreferentziazko profesionalaren jardun profesionalerako.

Gainera, aurrez adierazi bezala, ezinbestekoa da pertsona bakoitza ezagutzea, haren indarguneak identifikatzea eta eguneroko bizitzan ongizatea emango dioten baliabideak identifikatzea.


Erreferentziazko profesionalaren rola erakundeek babesten badute eta garatzen laguntzen badute soilik garatu ahal izango da. Besteak beste, txandakatzea ezabatzea, beste profesional batzuekin aldizkako topaketak antolatzea, prestakuntza-jarduerak garatzea eta abar dira erreferentziazko profesionalaren jarduna balioesten eta aintzatesten duten inguruneak ezaugarritzen dituzten neurrietako batzuk.

Zentro gerontologikoetan bizi diren pertsonen eguneroko bizitza egunak eta asteak berdinak egiten dituzten errutinen segida bihur daiteke. Erreferentziazko profesionalak funtsezko faktoreak dira hori saihesteko. Egoiliarrarekin eta familiarekin duen ezagutza eta lotura funtsezkoak dira pertsonek nahi duten bizitza erabakitzen, aukeratzen eta bizitzen jarrai dezaten.

Egin klik 5. koadernoa deskargatzeko (Artxiboa euskaraz zein gazteleraz dago)

Bisitatu sarrera erlazionatuak:
1. Koadernoa: Modelo de atención centrada en la persona. Cuadernos prácticos. Cuaderno 1. La atención centrada en la persona. ¿En qué consiste?.
2. Koadernoa: Modelo de atención centrada en la persona. Cuadernos prácticos. Cuaderno 2. La atención centrada en la persona. ¿Cómo llevarla a la práctica?.
3. Koadernoa: Modelo de atención centrada en la persona. Cuadernos prácticos. Cuaderno 3. Cómo y dónde quiero que me cuiden. La atención centrada en la persona, un nuevo modelo de atención.
4. Koadernoa: Modelo de atención centrada en la persona. Cuadernos prácticos. Cuaderno 4 . Profesionales Nuevos roles y Equipos de Atención.

Egilea

Matia Institutoko ikerlaria

Gehitu iruzkin berria

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • You may use [block:module=delta] tags to display the contents of block delta for module module.
  • You may use [view:name=display=args] tags to display views.
  • Web gune eta posta helbideak lotura bezala agertuko dira automatikoki.
  • Lineak eta paragrafoak automatikoki egiten dira.