HasieraBlogaPertsona ardatz duen arreta-eredua. Koaderno praktikoak. 4. koadernoa. Profesionalak, rol berriak eta arreta-taldeak

Pertsona ardatz duen arreta-eredua. Koaderno praktikoak. 4. koadernoa. Profesionalak, rol berriak eta arreta-taldeak

Pertsonarengan zentratutako arretaren ikuspegiak lanbide-gaitasun jakin batzuk garatzea dakar, lan egiten den pertsonen gaitasunak identifikatu eta sustatzeko. Lanbideak ez dira erabakitzen duten bakarrak. Helburua da pertsonei laguntzeko harreman bat ezartzea, non laguntza estilo "horizontalean" ematen den eta pertsonak eginkizun nagusi eta aktiboa duen.

Horretarako, profesionaltasun-plusa behar da. Eredu horren alde egiteak ez du gutxieneko zorroztasun teknikoa murriztu behar, ezta orain arte eman ditugun arreten kalitatea ere. Aitzitik, praktika profesional batzuk eta lanaren antolaketa aldatu behar dira.

Jarraian, pertsonarenganako arretaren esparruan lan egiten duten profesionalen gaitasunen alderdi garrantzitsuenetako batzuk deskribatzen dira.

Lehenik eta behin, ezinbestekoa da diziplina arteko ikuspegia. Profesional guztiak dira beharrezkoak. Arretaren ikuspegi horretatik, balio handia ematen zaie egunez egun elkarrekin bizi direnei, diziplina anitzeko talde oso baten ideia alde batera utzi gabe. Hori lortzeko, eguneroko laguntza-taldeen lana (zuzeneko arreta jarraituko profesionalak) talde teknikoarenarekin sintonizatu behar da.

Eguneroko laguntza-taldea erabiltzaileekin modu jarraituan egoten diren profesionalek osatzen dute: gerokultoreak, erizaintzako laguntzaileak, arreta soziosanitarioko teknikariak edo zaintzaileak erabakigarriak dira adinekoen ongizatean, haiek baitira eguneroko bizitzan haien ondoan daudenak eta pertsona bakoitza hobekien ezagutu dezaketenak. Pertsonak artatzen dituzten zuzeneko arretako profesionalak dauden zentroetan, ezinbestekoa da erreferentziazko profesionala izatea. Zuzeneko arretako profesionala da, arreta pertsonalizatuaz eta hainbat erabiltzaileren ongizateaz arduratzen da bereziki, eta talde teknikoarekin harremanetan egoteaz eta beharrezkoak diren kontsultak egiteaz arduratzen da.

Talde teknikoa hainbat profesionalek osatzen dute (medikuak, erizainak, psikologoak, gizarte-langileak, pedagogoak, terapeuta okupazionalak, fisioterapeutak, hezitzaileak, animatzaileak, etab.), eta zentro bateko diziplina anitzeko taldea osatzen dute, zaintzaileekin batera. Talde teknikoaren zereginak profesional kualifikatuek betetzen jarraitu behar dute (balorazio espezializatuak, diagnostikoak, tratamenduen jarraibideak, etab.).

Oro har, profesional guztientzat, besteei laguntzeko harremana atsegina izaten da. Hala ere, batzuetan, prestakuntza- eta truke-ekintzen garapena sustatu behar da, profesionalak gaituko dituzten gaitasunak sendotzeko, pertsonen eskubideak eta autonomia errespetatzera bideratutako arretak dakartzan erronkei arrakastaz aurre egiteko.

Profesional askorentzat, beren eguneroko lana pertsonarengan oinarritutako arretaren esparruan garatzeak pentsatzeko eta jarduteko moduak aldatzea dakar. Aldatzea ez da beti erraza: erresistentziak identifikatzea, besteen lekuan jartzea; norberaren eta besteen baliabideak bilatzea dira adinekoen ongizaterako ez ezik, tartean dauden profesionalen ongizaterako ere balio dezaketen gaitasunak eskuratzen lagun dezaketen estrategietako batzuk. Batzuek ondo adierazten duten bezala, pertsonak ardatz dituen arreta-eredu baten aurrean gaudelako.

Egilea

Matia Institutoko ikerlaria

Gehitu iruzkin berria

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • You may use [block:module=delta] tags to display the contents of block delta for module module.
  • You may use [view:name=display=args] tags to display views.
  • Web gune eta posta helbideak lotura bezala agertuko dira automatikoki.
  • Lineak eta paragrafoak automatikoki egiten dira.